Kenniscentrum Maatschappij en Recht

Podcast over de Toolbox Onderzoek

28 jun 2022 00:00 | Kenniscentrum Maatschappij en Recht

In de podcastserie ‘Amber Onderzoekt’ gaat student-assistent Amber van ’t Veen in gesprek met docenten over onderwijsontwikkeling. De podcasts worden geplaatst op het O-Lab, een website voor HvA-docenten met inspiratie hoe zij onderwijs met ICT en/of multimedia kunnen verrijken.

In de vierde aflevering gaat Amber in gesprek met Yvette Wittenberg (docent/onderzoeker bij Social Work en het lectoraat Langdurige Zorg en Ondersteuning), Roxane Kroon (docent bij Social Work) en twee studenten. Yvette en Roxane ontwikkelden het afgelopen studiejaar de Toolbox Onderzoek: een website waarop op een laagdrempelige manier acht creatieve werkvormen worden beschreven die studenten kunnen gebruiken als zij onderzoek doen.

Studenten Emelia Danso en Bodiel Curiël dachten tijdens de ontwikkeling mee over de vorm en inhoud van de toolbox. Hoe zij het vonden om als student betrokken te zijn bij onderwijsontwikkeling én om vervolgens met de toolbox aan de slag te gaan in hun lessen hoor je in deze podcast.