Kenniscentrum Maatschappij en Recht

Samenwerken aan veilige VO-scholen en groekansen van leerlingen

Symposium over de nieuwste inzichten en ervaringen met jongerenwerk in scholen

12 dec 2022 14:24

In de afgelopen 5 jaar zijn op steeds meer voortgezet onderwijs scholen in het land naast onderwijspersoneel en zorgverleners ook jongerenwerkers actief. Vanuit een gezamenlijke aanpak dragen zij bij aan het versterken van schoolcarrières van leerlingen en een veilig schoolklimaat.

Symposium Jongerenwerk in het voortgezet onderwijs

Op woensdag 29 juni 2022 organiseerde het lectoraat Youth Spot (HvA) in samenwerking met Meerwaarde, AM Supportteam, Jongerenwerk Utrecht en Samen voor jongeren Amsterdam (Combiwel, Dock, Dynamo, perMens, Swazoom en The Mall) het symposium Jongerenwerk in het voortgezet onderwijs. Tijdens dit event deelden wij de nieuwste inzichten over en ervaringen met jongerenwerk in scholen. Het verslag van dit symposium is terug te lezen in de link hieronder.