Katrien de Witte (CoE Applied AI) verlaat HvA

13 dec 2021 10:39

Op 1 januari start Katrien de Witte met een nieuwe functie bij de gemeente Utrecht (opgavetrekker van het programma Smart Mobility). Zij vertrekt daarom bij de HvA en heeft op 17 december haar laatste werkdag als programmamanager van het Centre of Expertise Applied AI.

Katrien begon in 2011 bij de Hogeschool van Amsterdam als programmamanager bij het kenniscentrum van de Faculteit Techniek. Zij gaf daar leiding aan de opbouw en ontwikkeling van het speerpunt Urban Technology (nu een CoE). Daarna werkte ze twee jaar als programmamanager van het nieuwe onderwijs- en onderzoeksmodel van de Faculteit Techniek. Deze ontwikkeling is gekoppeld aan de toekomstige inhuizing van de faculteit in het Jacoba Mulderhuis. Sinds februari 2020 werkt Katrien bij het kenniscentrum FDMCI als programmamanager van het Centre of Expertise Applied AI. Samen met wetenschappelijk directeur Nanda Piersma, community manager Liza Verheijke en hoofddocent Responsible AI Pascal Wiggers heeft zij gewerkt aan de opbouw van dit centrum.

Dit heeft onder meer geresulteerd in:

• HvA-breed Centre of Expertise met 7 toepassingsgerichte AI-labs bij alle faculteiten
  • Ontwikkeling van de master Applied AI (accreditatie op 14 december)
  • Toekenning van het SPRONG-programma Responsible Applied AI
  • Comenius leadershipbeurs Nanda Piersma AI4Students
  • Positionering van het CoE in het regionale en nationale AI-ecosysteem
  • Docententraining AI

Hiermee is een stevig fundament gelegd voor het CoE, waardoor het de komende jaren verder versterkt en opgeschaald kan worden.

Geert Wissink zal vanaf 1 maart 2022 Katrien opvolgen als programmamanager van het CoE Applied AI.