Recap open dag 5 november

22 nov 2022 13:00 | Studentenzaken

Zaterdag 5 november was de vorige open dag van de HvA. Op verschillende locaties en in allerlei stands kregen aankomende studenten een indruk van het onderwijs en onderzoek van de HvA.

Tijdens de open dag bemensten Andy Dockett en student-assistent Imeni Ferhani een stand namens het kenniscentrum en lectoraat Visual Methodologies. Dockett en Ferhani vertelden over het onderzoek van het lectoraat Visual Methodologies en wat de rol van een student-assistent daarbij is. In hun gesprekken met scholieren en mbo’ers bleek artificial intelligence een hot item.

In een stand bij het Amsterdam Fashion Institute (AMFI) vertegenwoordigde docent-onderzoeker Sam Edens het kenniscentrum en lectoraat Fashion Research & Technology. Bij AMFI leren de studenten onder meer over het maakproces van duurzame materialen en het belang daarvan voor de industrie. Zij liet onder meer de Biomaterials Studio zien en wat daarin wordt gedaan met bio-based en/of levende materialen. Een voorbeeld zijn de potten Kombucha waar leer van wordt gemaakt.

De volgende open dag op de HvA is op 10 december!