Uitnodiging slotbijeenkomst ‘Gelijkwaardige dialoog in het mbo’

Een gelijkwaardige dialoog met en tussen je studenten: simpel of toch niet zo simpel?

12 okt 2022 09:00 | Studentenzaken

Met bovenstaande kwestie zijn docenten, pedagogen en onderzoekers aan de slag gegaan. Gezamenlijk hebben zij uiteengerafeld wat een docent allemaal doet om een gelijkwaardige dialoog tijdens klasgesprekken te realiseren en te behouden. Je bent van harte welkom op de slotbijeenkomst waar de opbrengsten worden gepresenteerd. Ook is er ruimte om zelf te ervaren wat het kost om een gelijkwaardige dialoog tijdens een klasgesprek tot stand te brengen. Wanneer: 8 november van 15:00 tot 17:30.

Waarom aan de slag met gelijkwaardige dialoog?

• Docenten worden zich bewuster van de pedagogische handelingen die zij inzetten en kunnen inzetten om het pedagogische klimaat in de klas positief te beïnvloeden. Niet alleen tijdens klasgesprekken, maar ook tijdens andere werkvormen.
  • Docenten leren hun studenten beter en op een andere manier kennen.
  • Studenten leren hoe zij een gelijkwaardige dialoog kunnen voeren. Deze vaardigheid hebben zij nodig in hun beroepspraktijk en in het algemeen bij het bespreken van moeilijke onderwerpen.
  • Studenten leren hun mening onder woorden brengen, de mening van medestudenten te begrijpen en misschien wel de eigen mening te herzien. Dergelijke processen dragen bij aan de identiteitsontwikkeling van de student.

Tijdens de slotbijeenkomst

• Doe je kennis op over hoe docenten een gelijkwaardige dialoog tijdens klasgesprekken realiseren.
  • Ervaar je zelf een gelijkwaardige dialoog en wat hierbij handig of juist niet handig is om te doen.
  • Praat je na over wat je gehoord en ervaren hebt onder het genot van een borrel.

Wanneer, waar en aanmelden

• Wanneer: 8 november van 15:00 tot 17:30.
  • Waar: Kohnstammzaal in het Kohnstammhuis (KSH 09A10) (zie adresggevens hieronder)
  • Aanmelden: In verband met de organisatie en catering willen we je vragen om je aan te melden vóór 28 oktober.