Podcastserie Minder uren, betere lessen?

10 okt 2022 12:10 | Studentenzaken

Kan het reduceren van het aantal lesuren in het basis- en voortgezet onderwijs bijdragen aan beter onderwijs, omdat leraren dan ruimte krijgen om samen kwalitatief betere lessen te ontwikkelen? In de podcastserie 'Minder uren, betere lessen?' gaan presentator Erik Ex en HvA lector Marco Snoek in gesprek met experts en betrokkenen vanuit praktijk en onderzoek om mogelijke oplossingen en puzzels verder te verkennen.

Minder lestijd van leraren betekent ook minder contacttijd met leerlingen. Wat betekent dat voor bijvoorbeeld kansengelijkheid, curriculumdruk, en voor ouders en de buiten/naschoolse sector? En hoe kan dit in de praktijk worden gerealiseerd?

Luister de eerste aflevering ‘Een eerste verkenning’ met gasten Sharon Martens (lerarencollectief PO) en Harm Tiggelaar (lerarencollectief VO) Spotify via de onderstaande knop.

Of ga naar www.hva.nl/minderurenbeterelessen voor meer informatie over de reeks en de individuele afleveringen.

Wil je met ons in gesprek over de reeks of over de aflevering?
Ga naar het Linkedinaccount van de Hogeschool van Amsterdam en reageer op de post.