Meelopen/Proefstuderen

12 okt 2022 12:01 | Studentenzaken

Meelopen en proefstuderen zijn verdiepende studiekeuzeactiviteiten. Vaak staat een college, een bezoek aan de kantine en bibliotheek en soms zelfs deelname aan een werkgroep op het programma. Iedere opleiding biedt een inkijkje in het programma.

Zo ervaren leerlingen en studenten vooraf al hoe het er straks bij de opleiding aan toe gaat. Onze studenten geven vaak terug dat ze tijdens de meeloop- of proefstudeerdag het moment kwam waarop ze wisten: “Dit is de opleiding die bij mij past!”

Meelopen en proefstuderen kan het hele jaar door. Iedere opleiding geeft op de website aan wanneer studiekiezers kunnen meelopen of proefstuderen.

Hulp bij studiekeuze