31 oktober & 22 november: online voorlichtingsavond voor ouders

10 okt 2022 12:10 | Studentenzaken

Om ouders/verzorgers te ondersteunen bij het begeleiden van hun kind, organiseren de Hogeschool van Amsterdam en de Universiteit van Amsterdam dit jaar twee online sessies.

Voorlichtingsavond 31 oktober: Hoe help ik mijn kind kiezen?

Leerlingen krijgen tijdens hun studiekeuzeproces heel veel nieuwe informatie: over studeren, het studiekeuzeproces, de opleidingen en praktische zaken. Ook voor hun ouders is dit misschien nieuw. Om ouders te ondersteunen bij het begeleiden van hun kind organiseren de Hogeschool van Amsterdam (HvA) en de Universiteit van Amsterdam (UvA) dit jaar twee online sessies. De eerste hiervan vindt plaats op maandag 31 oktober aanstaande. Tijdens deze avond wordt er dieper ingegaan op het studiekeuzeproces, de rol van de ouder of begeleider hierin en hoe je je kind goed begeleidt bij het kiezen van een studie.

Voorlichtingsavond 22 november: Een studie kiezen - Praktische zaken

Op dinsdag 22 november 2022 vindt de tweede online sessie plaats. Tijdens deze sessie komen onderwerpen als toelatingseisen, inschrijfdeadlines, selectie en studiekeuzecheck aan bod. De aanmeldingen hiervoor gaan binnenkort open.