Tune In: een vliegende start voor eerstegeneratiestudenten

18 mrt 2022 10:20 | Studentenzaken

Werk jij met leerlingen of mbo-studenten die als eerste uit hun gezin gaan studeren en na de zomer bij de HvA starten? Attendeer hen dan op het driedaagse evenement Tune In, dat van 24 tot en met 26 augustus 2022 plaatsvindt op de HvA.

Waarom meedoen aan Tune In?

Starten met een hbo-studie is spannend, zeker als je als eerste uit het gezin gaat studeren. Om eerstegeneratiestudenten op weg te helpen organiseert de HvA sinds 2019 vlak voor de start van het studiejaar Tune In. Tijdens het interactieve programma leren eerstejaars hun medestudenten kennen, krijgen ze tips van ouderejaars en volgen trainingen en workshops om zich voor te bereiden op studeren aan het hbo en het studentenleven. Zo weten zij beter wat ze te wachten staat tijdens hun studie aan de HvA.

Zeven thema's voor studiesucces

Tijdens Tune In staan zeven thema's centraal die belangrijk zijn voor een succesvolle studieloopbaan in het hbo. De trainingen, workshops en challenges zijn rond deze thema’s georganiseerd:

1. hbo-kennis en vaardigheden,
  2. samenwerken,
  3. studieplanning,
  4. informatie en hulp zoeken,
  5. netwerken,
  6. diversiteit
  7. en wederzijdse verwachtingen.

Praktische zaken

Het programma is van woensdag 24 augustus tot en met vrijdag 26 augustus en duurt iedere dag ongeveer van 10 tot 16 uur. Meedoen aan Tune In is gratis en tijdens de dagen ontvangen de deelnemers een gratis lunch. Aan het einde van het programma ontvangen de deelnemers een certificaat voor hun cv.

Wil je meer weten of aankomende studenten aanmelden?