Online voorlichtingsavond voor ouders en begeleiders

Online sessie 'Een studie kiezen - Praktische zaken'

13 dec 2021 15:58 | Studentenzaken

Op dinsdag 11 januari 2022 organiseren de Hogeschool van Amsterdam (HvA) en Universiteit van Amsterdam (UvA) een online voorlichtingsavond speciaal voor ouders van studiekiezers. Deze avond staat in het teken van de praktische zaken die studiekiezers en hun ouders tegenkomen bij het kiezen van een vervolgopleiding. Onderwerpen als toelatingseisen, inschrijfdeadlines, studiekosten en studiekeuzecheck en selectie komen onder meer aan bod. Ook is er de mogelijkheid om vragen te stellen. Deze worden dan ter plekke beantwoord.

Online sessie: 'Een studie kiezen - Praktische zaken'

Wanneer: dinsdagavond 11 januari 2022
Hoe laat: 19.30-20.30 (digitale inloop vanaf 19.15 uur)
Waar: online, via livestream (link volgt na aanmelden)
Voor wie ouders en begeleiders van studiekiezers

Meer informatie en achtergrond

Sinds jaar en dag organiseren de HvA en UvA speciale voorlichtingsavonden voor ouders. Deze avonden stonden tot vorig jaar volledig in het teken van het keuzeproces. Hoe kunnen ouders en begeleiders hun kinderen helpen bij het kiezen van een studie?

De opkomst voor deze avonden was altijd hoog en de bezoekers waardeerden de inhoud zeer. “In het onderzoek dat we na afloop van iedere voorlichtingsavond hielden, gaven sommige bezoekers aan ook graag informatie over zaken als inschrijfdeadlines en studiekosten te ontvangen.”, aldus Jantine de Groot die namens de HvA deze avonden organiseert.

Om gehoor te geven aan deze wens is vorig jaar voor het eerste een online voorlichtingsavond voor ouders georganiseerd die helemaal in het teken stond van de praktische zaken. En met succes. De bezoekers waren blij dat een dergelijke avond voor hen georganiseerd werd en vonden de informatie die werd gegeven duidelijk en verhelderend. Daarom wordt dit jaar wederom een online voorlichtingsavond over de praktische zaken georganiseerd.

Ouders en begeleiders kunnen zich voor de websessie aanmelden via de websites van de HvA en UvA. Na aanmelding ontvangen ouders een link naar de webinar, waarmee zij op dinsdag 11 januari vanaf 19.15 uur kunnen inloggen. De voorlichting start om 19.30 en is om 20.30 uur afgelopen. Tijdens de avond krijgen zij informatie en kunnen zij vragen stellen. Deze worden dan ter plekke beantwoord.

Websessie 1 december 2021 terugkijken

Op woensdag 1 december 2021 vond de eerste online sessie 'Hoe help ik mijn kind (online) kiezen?' plaats. Tijdens deze avond ging een keuzecoach in op het (online) studiekeuzeproces, de rol die ouders hierin hebben en werden concrete handvatten geboden die kunnen helpen bij de begeleiding van het eigen kind in zijn of haar studiekeuzeproces. De opname van deze websessie is terug te kijken op hva.nl/ouders.