Online voorlichtingsavond voor ouders en begeleiders

10 nov 2021 14:33 | Studentenzaken

Ouders en begeleiders spelen, onbewust of bewust, vaak een grote rol bij de studiekeuze van hun kind. Maar het is voor hen soms lastig om een open gesprek over studiekeuze aan te gaan. En hoe ga je om met open dagen die (ook) online worden aangeboden? Tijdens de online sessie, ‘Hoe help ik mijn kind (online) kiezen?’ delen de Hogeschool van Amsterdam en de Universiteit van Amsterdam informatie, inzichten en handvatten met ouders en begeleiders, zodat ze hun kind zo goed mogelijk kunnen begeleiden in hun keuzeproces.

Online sessie: 'Hoe help ik mijn kind kiezen?'

Wanneer: woensdagavond 1 december 2021
Hoe laat: 19.30-21.00 uur (inloop vanaf 19.15 uur)
Waar: online, via livestream (link volgt na aanmelden)
Voor wie ouders en begeleiders van studiekiezers

Tweede online sessie in januari 2022

In januari 2022 vindt de tweede online sessie 'Een studie kiezen - Praktische zaken' plaats. De exacte datum voor deze sessie wordt nog bepaald. Tijdens deze sessie komen onderwerpen als toelatingseisen, inschrijfdeadlines, selectie, studiekeuzecheck en begeleiding tijdens de studie aan bod. Aanmelden kan vanaf 1 december 2021 op hva.nl/ouders.