Leergang Loopbaancoaching weer van start in januari 2022

10 nov 2021 15:58 | Studentenzaken

In januari 2022 start de Hogeschool van Amsterdam met de negende lichting van de Leergang Loopbaancoaching. Is dit ook iets voor jou? Op dinsdag 7 december kun je van 20.00-21.00 uur kennismaken met de leergang tijdens een gratis online proeverij.

Over de leergang Loopbaancoaching

Heb jij in je werk te maken met jongeren die op school of tijdens hun loopbaan voor belangrijke keuzes staan? Zoals een profielkeuze, het kiezen van een opleiding of een eerste baan? De leergang Loopbaancoaching geeft je wetenschappelijke kennis uit de psychologie, praktische coachingsvaardigheden en instrumenten waarmee jij deze jongeren tot bloei laat komen.

In twaalf maanden verdiep je jezelf in het vak loopbaancoaching. Je onderzoekt je eigen handelen als coach en gaat je denkkaders oprekken. Je wordt je bewust van je eigen vooroordelen en leert hier anders mee omgaan. Met verschillende methoden – zoals Transactionale Analyse en ACT – ga je het zelfsturend vermogen van jongeren aanspreken. Je leert jongeren hun persoonlijkheid te ontdekken om hen overtuigd hun eigen koers te laten bepalen.

Gratis online proeverij op dinsdag 7 december

Op dinsdag 7 december kun je van 20.00-21.00 uur kennismaken met de leergang tijdens een gratis online proeverij. Tijdens de proeverij laten docenten van de leergang je zien wat de impact van economische, culturele en politieke veranderingen is op loopbaankeuzes waar jongeren vandaag de dag voor staan. Vervolgens zoomen zij in op de inhoud en opbrengst van de verschillende masterclasses. Tijdens de proeverij is er ruimte om vragen te stellen.

Aanmelden kan via de website www.hva.nl/loopbaancoaching of via onderstaande button: