Save the Date: Nationaal Decanensymposium 2021 op 16 september

Het Nationaal Decanensymposium UvA-HvA 'Anders voor iedereen' vindt dit jaar plaats op 16 september 2021 in Carré Amsterdam.

25 mei 2021 12:20 | Studentenzaken

Hoe optimaliseren we de kansen op een passende studiekeuze voor iedereen? Hoe kun je ongeacht je omstandigheden je talenten ontwikkelen? Of je nou ASS hebt, hoogbegaafd bent of te maken hebt met sociaal-economische achterstand. Het thema van het 32ste Decanensymposium is kansengelijkheid, hoe houden we iedereen erbij? Kansengelijkheid staat hoog op de agenda van vo en mbo, hbo en wo, en ook van de politiek. Een goed moment om kennis te delen en hierover met elkaar van gedachten te wisselen.

Er is de laatste jaren veel expertise opgebouwd over de begeleiding van bijzondere doelgroepen, zoals eerstegeneratiestudenten, studenten met een migratieachtergrond en studenten met een functiebeperking. Wat kunnen wij als begeleiders leren van deze expertise, en hoe kunnen we dit toepassen in onze LOB-praktijk zodat meer leerlingen hiervan profijt hebben?

We ontmoeten elkaar live op 1,5 meter in Koninklijk Theater Carré, als de coronamaatregelen het toestaan. Een klein tipje van de sluier: Joris Luyendijk schudt ons wakker en Iliass El Hadioui neemt ons mee in de verschillende leefwerelden van jongeren.

Informatie over het volledige programma is op 24 juni bekend. Vanaf dan kun je je ook aanmelden.
Reserveer donderdag 16 september van 10.00-15.15 uur alvast in je agenda.