Positief besluit voor twee nieuwe Ad-opleidingen: SD & FDND

Nieuwe opleidingen in 2021-2022

20 apr 2021 12:12 | Studentenzaken

In studiejaar 2021-2022 start de HvA met twee nieuwe Associate degree opleidingen (Ad’s): Software Development (SD) en Frontend Design & Development (FDND). Het panel van de Nederlands Vlaamse Accreditatie Organisatie (NVAO) heeft beide opleidingen positief beoordeeld en is daarmee van mening dat de twee Ad’s voldoen aan alle kwaliteitseisen. De opleidingen zijn nog in afwachting van het formele accreditatiebesluit, waarna ze op 1 september 2021 van start gaan. Geïnteresseerden kunnen op de hoogte blijven via een interesseformulier.

Een tweejarige opleiding op hbo-niveau

Een associate degree-opleiding is een tweejarige hbo-opleiding op niveau vijf. Een Ad slaat een brug tussen het mbo-4 (niveau 4) en een hbo-bachelor (niveau 6). Met een associate degree kies je voor een praktijkgerichte hbo-opleiding; je wordt opgeleid voor een beroep dat aansluit bij de praktijk.

Over de Ad Software Development Over de Ad Frontend Design & Development

Bij de Ad Software Development leren studenten hoe je betrouwbare en gebruiksvriendelijke software- en webapplicaties bouwt.

Bij de Ad Frontend Design & Development houden studenten zich bezig met het maken van interactieve toepassingen voor het web.

Inschrijven

Inschrijven voor de Ad Software Development en de Ad Frontend Design & Development is op dit moment nog niet mogelijk. Dat kan pas wanneer het formele accreditatiebesluit is genomen. We verwachten dat studiekiezers zich nog voor de zomer voor deze Ad’s kunnen inschrijven. Ze kunnen hiervan op de hoogte blijven door hun interesse in deze Ad door te geven via het interesseformulier van de opleiding. Zodra inschrijven in Studielink mogelijk is, ontvangen zij van ons een bericht in hun mailbox.