Tune In 2021 helpt eerstegeneratiestudenten aan een goede start

19 mrt 2021 18:49 | Studentenzaken

Werk jij met leerlingen of mbo-studenten die als eerste uit hun gezin gaan studeren en na de zomer bij de HvA starten? Attendeer hen dan op Tune In, een evenement voor eerstegeneratiestudenten dat bijdraagt aan het maken van een goede start aan de HvA. Tune In 2021 vindt plaats van 25 tot en met 27 augustus op de Amstelcampus*. Aanmelden kan op hva.nl/tune-in. Wacht niet te lang!

Waarom Tune In?

Als aankomend student is het starten met een hbo-studie spannend, zeker wanneer je als eerste uit het gezin de overstap maakt. Om deze zogenoemde eerstegeneratiestudenten op weg te helpen organiseert de HvA sinds 2019 het jaarlijkse event Tune In. Doel van Tune In is om nieuwe studenten door middel van peer-to-peerbegeleiding, trainingen en workshops te helpen bij het maken van een goede start aan de HvA. Daarmee speelt de HvA tegelijkertijd in op een maatschappelijke kwestie: vroegtijdige uitval in het hoger onderwijs.

Zeven thema's voor studiesucces

Tijdens Tune In staan zeven thema's centraal die belangrijk zijn voor een succesvolle studieloopbaan in het hbo: hbo-kennis en vaardigheden, samenwerken, studieplanning, informatie en hulp zoeken, netwerken, diversiteit en wederzijdse verwachtingen. Rond deze thema’s worden trainingen, workshops en challenges georganiseerd om kennis te maken met de HvA, docenten, medestudenten en het studentenleven.

Praktische zaken

Deelnemers die het volledige programma van Tune In voltooien ontvangen een certificaat voor hun cv. Het driedaagse programma, waarin persoonlijke ontwikkeling centraal staat, is gratis toegankelijk. Tevens is een lunch bij alle dagen inbegrepen.

Meer informatie en aanmelden

Wil je meer weten of aankomende studenten aanmelden?

Of bekijk de aftermovie van Tune In 2019:

* Het streven is om Tune In fysiek te organiseren. Mocht dit onverhoopt niet lukken, dan bieden we de deelnemers een digitaal alternatief.