Hogeschool van Amsterdam

Smaakmaker: Using confusion and silence as teaching tools

Promoting students' intellectual development

Evenement

Hoe kun je 'confusion' en 'silence' gebruiken om de intellectuele ontwikkeling van studenten te stimuleren?

Arshad Ahmad

Op woensdag 30 oktober (13-17 uur) organiseert het strategisch programma Onderzoek in Onderwijs weer een Smaakmaker. Gastspreker is dr. Arshad Ahmad vice-chancellor bij LUMS University, Pakistan. Dr. Ahmad is onderwijspsycholoog, onderzoeker en specialist Teaching & Learning. Hij zal laten zien hoe je  ‘confusion’ en ‘silence’ kunt gebruiken in onderwijs om Intellectual Development (ID) te stimuleren.

Na een korte lezing ga je zelf aan de slag met ‘confusion en ‘silence’ en ontwerp je een onderwijsinterventie.

Voor wie?

De bijeenkomst is gratis toegankelijk voor studenten en medewerkers (kom samen!) binnen en buiten de HvA. Voertaal is Engels.

Aanmelden

Geef je op voor 23 oktober via onderzoekinonderwijs@hva.nl.

Georganiseerd door strategisch programmateam Onderzoek in Onderwijs: Didi Griffioen, Linda van Ooijen-van der Linden en Heleen Wellner.

Tijdens een Smaakmaker brengen we kennis over de verbinding tussen onderzoek en onderwijs van buiten naar binnen.

Gemist? Bekijk hier de powerpoint-presentatie, het artikel "A Nudge is Best: Helping Students through the Perry Scheme of Intellectual Development" en delen uit het boek "Silences in Teaching and Learning"

Gepubliceerd door  Higher Education, Research and Innovation 12 november 2019