Digitale marketing voor BeeCare

Project

Rondom het gebied Houthavens/Spaarndammerbuurt gaan 80 studenten van de propedeuse Digital Marketing van de International Business School de digitale marketing voor het BeeCare project vormgeven. BeeCare ontwikkelt ecologische hotspots in grote steden.

Het onderzoek bestaat uit een viertal workshops.

Workshop 1

In de eerste fase doen de studenten een zogenaamde Digital Landscape analysis. Studenten verkennen de communicatie over BeeCare in de buurt en in het digitale landschap. Wat zijn geschikte doelgroepen voor BeeCare en welke kanalen werken het beste? Welk publiek is het meest betrokken bij ecologische onderwerpen en hoe spreken we hen aan?

Workshop 2

In de tweede workshop kiezen studenten social media kanalen en de boodschap die ze hiermee willen verspreiden. Ze bedenken voorbeelden, maken een planning, denken na over mogelijk virale content en hoe ze de boodschap duidelijk kunnen communiceren.

Workshop 3

In de derde fase moet er gezorgd worden voor betrokkenheid van de doelgroepen. De BeeCare communicty moet geactiveerd worden om een gezonden bijenpopulatie in het gebied te bewerkstelligen en om de natuurlijke diversiteit te behouden.

Studenten denken na over de volgende vragen: hoe kunnen we een online community van "activisten" bouwen? Hoe kunnen we de communicatie tussen hen stimuleren? Hoe kunnen we een relevante nieuwsdienst opzetten? En hoe kunnen we crowdfunding inzetten?

Workshop 4

In de laatste fase wordt een actiplan opgesteld met alle gedeelde input die is verzameld.

Onderzoeksgebied

# 07 – Houthaven

Onderzoeksthema's

5 – Health & Vitality
8 – Circularity

FabCity Campus

Dit project maakt deel uit van het FabCity off-campus onderzoeksprogramma en Europe by People, het culturele programma rondom net Nederlands voorzitterschap van de Raad van de Europese Unie dat in november van start is gegaan. De Hogeschool van Amsterdam (HvA) is samen met Amsterdam Institute for Advanced Metropolitan Solutions (AMS) één van de kernpartners van dit programma en geeft mede vorm aan de FabCity Campus. Andere partners zijn onder meer AHK, HKU, Saxion, InHolland, Sandberg Instituut, Willem de Kooning Academie, Wageningen University en TU Delft.

Gepubliceerd door  Afdeling Communicatie 23 juni 2016

Project Info

Startdatum 11 apr 2016
Einddatum 26 jun 2016