Microsoft 365

Aanmelden met een gastaccount

Deze pagina bevat informatie voor gebruikers die zich aanmelden met een gastaccount of met een organisatieaccount van de Universiteit van Amsterdam in de Microsoft 365-omgeving van de Hogeschool van Amsterdam. Ben je werkzaam bij het Amsterdam UMC of bij ACTA? Doorloop dan ook de instructies voor gasten / externe medewerkers.

Om je aan te kunnen melden in de Microsoft 365-omgeving, is het noodzakelijk om een geregistreerd gastaccount te hebben. Uitnodigingen hiervoor ontvang je wanneer je lid bent gemaakt van een Team in Microsoft Teams of bent toegevoegd door een beheerder.

Wanneer je gebruik maakt van een gastaccount, moet je een extra authenticatiemethode opgeven. Maak hiervoor gebruik van de Microsoft Authenticator app. Andere authenticatiemethodes werken niet. Het instellen van deze authenticatemethode wordt uitgelegd in de handleiding 'Microsoft Teams gebruiken als externe'.

In onderstaande instructiekaart wordt uitgelegd welke stappen je moet doorlopen om gebruik te kunnen maken van Microsoft Teams als gast / externe medewerker, waaronder het instellen van de Microsoft Authenticator app.

Let op:

In het voorbeeld in de instructiekaart wordt G-mail gebruikt door een externe collega. Voor de meeste mailaccounts gelden dezelfde stappen, maar ziet het er mogelijk anders uit.

Instructiekaart 'Microsoft Teams gebruiken als externe'

In onderstaande instructiekaart wordt uitgelegd hoe je een bestand kunt openen dat vanuit de OneDrive- of SharePoint-omgeving van de Hogeschool van Amsterdam met je wordt gedeeld als je geen HvA-mailaccount gebruikt.

Let op:

In het voorbeeld in de instructiekaart wordt G-mail gebruikt door een externe collega. Voor de meeste mailaccounts gelden dezelfde stappen, maar ziet het er mogelijk anders uit.

Instructiekaart 'Bestanden openen als externe'

Medewerkers van de Universiteit van Amsterdam die niet werkzaam zijn bij de Gemeenschappelijke Diensten hebben standaard geen toegang tot de omgeving van de Hogeschool van Amsterdam. Je kan toegang verkrijgen door uitgenodigd te worden door een HvA-medewerker of beheerder.

Medewerkers van de Gemeenschappelijke Diensten

Medewerkers van de Gemeenschappelijke Diensten (Administratief Centrum, Bibliotheek, Facility Services, ICT Services, Innovation Exchange Amsterdam en Studentenzaken) met een hoofdaanstelling bij de Universiteit van Amsterdam zijn in de meeste gevallen al bekend in de omgeving van de Hogeschool van Amsterdam. Zij kunnen zich dan direct aanmelden met hun UvA-e-mailadres.

Wanneer je als medewerker van de Gemeenschappelijke Diensten geen toegang hebt tot de omgeving en dit wel zou moeten hebben, kan je contact opnemen met de Servicedesk ICT Services via:

Vragen

Loop je ergens tegenaan? Dan kun je terecht bij de Servicedesk ICT Services van de Hogeschool van Amsterdam via 020-5951402. De Servicedesk is elke werkdag bereikbaar van 08.00 tot 18.00 uur.

Gepubliceerd door  ICT Services 22 februari 2022