Taboe drugsverslaving
Ruben, Yves-Maurice, Willem en Hannah hebben zich beziggehouden met het taboe op verslavingen aan drugs. Verslaafden schamen zich vaak om te praten over hun verslaving of zien niet eens dat ze verslaafd zijn. De vier studenten willen verslaving bespreekbaar maken en wisten cabaretier Najib Amhali te strikken voor een commercial.
Samenwerkingen
De studenten zijn een samenwerking aangegaan met de GGZ-kliniek van aandeelhouder Najib Amhali en dat hield in dat er een ‘zero-budget’ commercial gemaakt zou worden om de verslavingszorg onder de aandacht te brengen. De studenten hebben het credo 'voor elkaar krijg'-kunde toegepast in de praktijk door een samenwerking aan te gaan met een campagnebureau.
Het gehele eerste semester hebben de studenten gewerkt aan de commercial. Allereerst is er tijdens meerdere meetings gebrainstormd en is het concept van de commercial uiteengezet. Vervolgens heeft een productiebedrijf de commercial geadopteerd en heeft deze – in samenwerking met de studenten – geproduceerd. Op maandag 6 december vond de opnamedag plaats en is Shownieuws langsgekomen om Najib te interviewen over zijn beweegredenen om met de studenten samen te werken. Er is een samenwerking aangegaan met een editor om van de beelden – in samenspraak met de studenten - een professionele commercial te maken.
Bereik
Najib Amhali heeft de commercial in zijn story op Instagram gepost en er zijn 174.000 mensen bereikt. Tevens zijn de studenten op de radiozender FunX geweest en er zijn 30.000 mensen bereikt. FunX heeft het fragment daarnaast op zowel de website (400.000) als op Instagram gepost (233.000). Om nog meer aandacht voor dit probleem te genereren, is er een artikel geschreven in de krant over dit maatschappelijke project (20.000). Met deze pakkende commercial en de activiteiten hopen de studenten zo veel mogelijk bereik te behalen en hiermee het taboe op verslavingen doorbreken.
Benieuwd naar hoe de commercial is geworden? Bekijk 'm hier!
