Onky Donky zorgt voor een onvergetelijke tijd!

Studenten Shirley Vroom, Gwen Ranoepawiro, Melchior Huikeshoven en Bryan Tuinstra maken zich hard voor kinderen die geen kinderen hebben kunnen zijn door een zware jeugd. Zij hebben campagne gevoerd voor Stichting Onky Donky, die zich inzet voor kinderen die om verschillende redenen beperkt worden in het kind zijn. Voor deze kinderen organiseert Onky Donky een onvergetelijke dag in het Onky Donky huis, gevestigd in het Ouwehands Dierenpark.

Doel Onky Donky

De kinderen waar Onky Donky zich voor inzet zijn kinderen van 3 t/m 12 jaar met een problematische gezinssituatie, een langdurige ziekte, een lichamelijke of verstandelijke beperking, maar bijvoorbeeld ook kinderen die speciaal onderwijs volgen of onder de armoedegrens leven. Onky Donky is gestart in 2016 en sindsdien bezig kinderen een onvergetelijke tijd te bezorgen.

Het Onky Donky huis is het hele jaar door geopend voor kinderen die een leuke tijd verdienen, en heeft een eigen ingang tot het dierenpark. Het huis is de hele dag het vaste honk voor de gezinnen, hier kunnen zij onder het bezoeken van de dierentuin heerlijk lunchen, spelen, ontspannen en rusten. Een echte VIP-plek in het park, die voor veel gezinnen een dagje uit mogelijk maakt!

De campagne

De studenten hebben grote steden bezocht als Amsterdam, Haarlem, Alkmaar, Leiden, Rotterdam, Den Haag en Utrecht en hebben posters opgehangen om de naamsbekendheid van stichting Onky Dory te vergroten. Ze verspreidden 100 posters en 500 flyers voorzien van een QR-code.

Daarnaast is er een influencer bereid geweest om een bericht voor ze te plaatsen in haar story. Ten slotte zijn er verschillende kranten in Noord-Holland bereid geweest om een groot artikel te plaatsen over stichting Onky Donky om bekendheid te behalen. In totaal is er voor Onky Donky een bereik van 342.393 behaald.

19 januari 2022