#iederkind

In Nederland groeit ongeveer 1op de 12 kinderen op in armoede, dat zijn meer dan 300.000 kinderen. Bovendien onderschat 70% van de Nederlanders dit probleem of zijn zij niet op de hoogte van dit probleem. ‘Dit moet anders’ dachten vier HvA-studenten van de studie Commerciële Economie. Zij staken de koppen bij elkaar om Kinderarmoede in Nederland onder aandacht te brengen.

Dana, Quintin, Joep en Robbert bedachten de campagne #iederkind om aan te geven dat ieder kind een cadeau verdient met Sinterklaas, ieder kind wil genieten van een dagje uit en ieder kind recht heeft op een goed ontbijt. Met deze propositie zijn de vier studenten in september aan de slag gegaan om allerlei bedrijven te benaderen, met de vraag of zij iets zouden kunnen betekenen voor deze kinderen. De meeste organisaties lieten weten dat zij op andere manieren al bijdragen. Ballorig kwam met het goede nieuws, graag mee te willen helpen aan dit initiatief. Ballorig is een speelparadijs voor kinderen, wat dus perfect aansluit bij de campagne. Met een donatie van 50 kaarten, gingen de vier studenten op zoek naar een initiatief om de kaarten bij de kinderen te krijgen. Zo kwamen de studenten bij “Sint voor ieder1” uit, waaraan zij live in de uitzending van Radio West en Den Haag FM de kaarten mochten overhandigen. Naast deze overhandiging, kregen de studenten de kans om over de campagne #iederkind vertellen op live radio en televisie. Voor de studenten was dit het uitgelezen moment om het probleem nogmaals aan te kaarten en zo meer mensen hiervan bewust te maken. De studenten gaan nu met man en macht door om nog meer aandacht te trekken voor hun campagne. Ben of ken jij iemand, die graag kinderen blij maakt? Neem dan zeker contact op met de studenten via Instagram @ieder.kind en zij helpen jou maar al te graag verder om jouw idee om te zetten in werkelijkheid!

Gepubliceerd door  Afdeling Communicatie 25 november 2022