Het is niet wat het liked...

Wist je dat 1 op de 5 jongeren een negatief zelfbeeld krijgt door het gebruik van Instagram?

Om meer aandacht vestigen op de negatieve effecten die het gebruik van social media door jongeren met zich meebrengt, hebben studenten Josita, Dirk, Ruby en Gino over dit onderwerp een campagne gestart.

Op social media kunnen mensen een zogenaamd 'perfect beeld' van zichzelf creëren, dit gebeurt voornamelijk door en onder jongeren. Zij zien foto's van anderen op de mediaplatforms langskomen, die invloed hebben op hun zelfbeeld. Dit beeld kan leiden tot onzekerheden, FOMO (fear of missing out) of erger.

Met behulp van een campagnevideo en een lesprogramma voor leerlingen van groep 8, hebben de studenten bewustzijn gegenereerd binnen de doelgroep die hier straks mee geconfronteerd wordt.

De campagne is opgepikt door 23 kranten van Rodi waarin de campagne offline en online is geplaatst, en door radiozenders Wildfm en Salto. Daarnaast is er door verschillende grote influencers aandacht aan besteed, zoals Tim Senders en Linda de Munck.

Bekijk hier de campagnevideo op YouTube.

2 januari 2022