Handje voor Jantje

Afgelopen maanden zijn wij (Rinske, Kristel, Axel en Tom) bezig geweest met een campagne genaamd Handje voor Jantje. De campagne staat in het teken van kinderen die niet genoeg geld hebben om een sport te beoefenen; een probleem dat aan het groeien is in een periode waarin het dagelijks leven steeds duurder wordt. In samenwerking met het Jeugdfonds Sport en Cultuur hebben wij de afgelopen maanden de awareness rondom dit onderwerp verhoogd.

Vanuit onze liefde voor sport en daarnaast het steeds duurder wordende dagelijks leven, vinden wij armoede onder kinderen die willen sporten een belangrijke topic. Na een aantal sparsessies en vele telefoontjes met het Jeugdfonds Sport en Cultuur, zijn we tot de campagne Handje voor Jantje gekomen.

Met Handje voor Jantje willen we aandacht vragen voor dit meerledige probleem. Zo proberen we kinderen en ouders in armoede op de hoogte te stellen van de mogelijkheid om gebruik te maken van dit fonds, willen we het taboe op armoede verlagen en vragen we aan mensen om geld te doneren aan het Jeugdfonds Sport en Cultuur. Dit hebben we gedaan door aandacht te vragen op sociale mediakanalen als Instagram, TikTok en LinkedIn. In totaal hebben we op deze manier bijna 400.000 views gegenereerd.

Verder zijn we bij meerdere plekken langs geweest om posters op te hangen en om flyers en invulformulieren uit te delen. We zijn onder andere langs geweest bij een grote voetbalclub, WV-HEDW, kinderdagverblijven en supermarkten.

Wil je meer weten over wat het Jeugdfonds Sport en Cultuur voor jou of anderen uit je omgeving kan betekenen? Of wil je juist weten wat jij voor kinderen in armoede, of voor het Jeugdfonds Sport en Cultuur kan betekenen? Neem dan een kijkje op een van onze sociale mediakanalen onder de naam ‘’Handje Voor Jantje’’ of bezoek de website van Het Jeugdfonds Sport en Cultuur.

Accepteer de marketingcookies om deze video te zien
Gepubliceerd door  Afdeling Communicatie 23 januari 2023