Help eenzame kinderen en word buddy

Studenten Commerciële Economie Quirijn, Stan, Bart en Ivo wilden graag aandacht vragen voor het probleem van kindereenzaamheid tijdens de coronapandemie. Hierbij zijn ze in gesprek gekomen met de zoon van HvA-docent Hans Cremer die buddy is in Amsterdam. Na een gesprek met Carsten Cremer wisten ze het zeker: dit project moest meer aandacht krijgen.

Zo kwamen ze in contact gekomen met vrijwilligersorganisatie De Regenboog Groep, die met behulp van buddy`s en maatjes isolement voorkomen en actieve deelname aan de maatschappij ondersteunt. Die was meteen enthousiast.

Gezamenlijk zijn ze gestart met 'het onmogelijke mogelijk maken' en benaderden ze een filmbedrijf om te helpen bij het maken van een video. In ruil voor deze dienst mocht de naam van het bedrijf in beeld komen.

De basis van de actie was de video op YouTube, waarin in 40 seconden de oproep om buddy te worden voor kinderen wordt gedeeld. Vervolgens startten de studenten een actie op Instagram en LinkedIn, waarbij ze ze veel mensen, waaronder influencers, hebben gevraagd de oproep te delen. Na veel berichten sturen en media benaderen ging het balletje rollen en werd de campagne steeds succesvoller.

Gepubliceerd door  Faculteit Business en Economie 16 maart 2022