Hogeschool van Amsterdam

Ondernemen in de stad

Spott., de winkel in de Czaar Peterstraat, is een pop-up store gevuld met innovatieve producten van student-ondernemers en gerund door vijf studenten van de minor Ondernemerschap.

Zo leren de studentondernemers 'in het echt' om producten te ontwikkelen, een bedrijf te runnen en hun producten te verkopen, en is daarmee een ideale leeromgeving voor de minor Ondernemerschap. "Het mooie is dat alle producten een verhaal hebben: ze zijn duurzaam, biologisch en/of handgemaakt".

Stagiaire Noa Postma schrijft een scriptie over de profilering van de Czaar Peterstraat. Hoe kan deze straat, ook na sluiting van Spott., zich de komende tijd profileren om uiteindelijk een goed bezochte winkelstraat te worden?

De aanvankelijke aanleiding van de pop-store was de leegstand van een winkelpand. De winkeliersvereniging Czaar Peterstraat benaderde Mariëtte Fehmers, midden op de foto, docent Commerciële Economie en projectleider van Spott vorig jaar met de vraag of zij iets kon doen met een leegstaand winkelpand in de straat. Zo is het idee voor de pop-up store ontstaan, die zo goed bezocht werd dat de overeenkomst telkens werd verlengd.

Gepubliceerd door  Afdeling Communicatie 1 oktober 2018