Hogeschool van Amsterdam

Time to take the burn-out

Volgens het CBS hebben naar schatting 1,4 miljoen Nederlands te kampen met een burn-out. Hiervoor zijn verschillende redenen te bedenken, maar ook covid-19 speelt een gigantische rol voor de mentale gezondheid. Vijf vierdejaars studenten Commerciële Economie vinden dit een probleem waar te weinig aandacht voor is.

Voor dit project is het team een samenwerking aangegaan met professor Hanno Pijl van het Leids Universitair Medisch Centrum. Tijdens een van de Zoom-meetings kwam naar voren dat er een simpele manier was om een burn-out te voorkomen, namelijk meer bewegen!

#ikfietsmee

Met deze informatie zijn de studenten de campagne #ikfietsmee begonnen. Hiermee willen zij mensen ertoe aanzetten om vaker de fiets te pakken. Deze oer-Hollandse gewoonte kan enorm bijdragen aan het voorkomen van een burn-out.

Met een video hebben zij de aandacht voor het voorkomen van een burn-out verstevigd en hebben zij via social mediakanalen geprobeerd mensen mee te laten doen met de campagne. Met succes! Ze wisten veel mensen te bereiken, mede dankzij enkele grote influencers als Danique Hogguer, die de boodschap deelde met duizenden volgers.

Het team is trots op dit resultaat en hoopt in de toekomst nog meer mensen met dit verhaal te bereiken.

Voorkomen is beter dan genezen!

Rody Bottelier, Tobias Huizinga, Marjolein Spapen, Dali Tjokrohamidjojo en Judy Westenberg

Accepteer de marketingcookies om deze video te zien
Gepubliceerd door  Faculteit Business en Economie 7 januari 2021