Maaltijden tegen Armoede
Commerciële Economie studenten Ruben, Dion, Thijmen en Sam hebben gezamenlijk besloten om mensen die leven onder armoedegrens een handje te helpen. In vier maanden tijd hebben zij een project opgezet voor deze groep: maaltijden tegen armoede.
Een op de vijf kinderen in Amsterdam groeit op in armoede en hier is nauwelijks media aandacht voor. Dit vinden zij schandalig en dus besloten ze in actie te komen. In samenwerking met stichting Samen Is Niet Alleen (SINA) en topchef Peter Lute is het gehele project tot stand gekomen.
Bereik
Ze hadden een groot bereik met het verspreiden van 10.000 flyers. Ook vroegen ze aandacht voor hun missie op Radio June en hebben daarmee nog eens 250.000 luisteraars bereikt.
Daarnaast maakten ze succesvol gebruik van social media: op Facebook bereikten ze 80.000 personen en op LinkedIn 60.000 personen. Op Instagram werden hun posts veel gedeeld, maar was het lastiger na te gaan hoe groot het bereik hier was. Naar schatting hebben zeker 5000 mensen de posts bekeken.
