Hogeschool van Amsterdam

SwipeVeilig

Twee studenten hebben zich de afgelopen periode ingezet om het online daten veiliger te maken.

Zo is er allereerst onderzoek gedaan naar wie er vaak de dupe zijn van online criminaliteit. Hieruit kwam naar voren dat de jongeren doelgroep (15-25 jaar) hier het meest mee te maken had. De campagne richt zich daarom ook op deze doelgroep. En wat doet deze doelgroep graag? Swipen, op diverse datingsapps.

Nu er bekend is waar de focus op gaat liggen, is er gekeken naar samenwerkingen en content. Hieruit is een samenwerking met condoomanoniem.nl ontstaan. CondoomAnoniem heeft de mogelijkheid gegeven om content te plaatsen en bedrukte condooms te printen, daarnaast is er een 10% kortingscode gegenereerd bij het invoeren van SWIPEVEILIG.

Ook is er content gecreëerd op TikTok en Instagram om zo nog meer bereik te genereren. Door jongeren te bereiken is er gekozen voor een grappige insteek.

Als je meer wilt weten over SwipeVeilig of tips wilt lezen over hoe je veilig online kan daten, bekijk dan de website swipeveilig.com

7 juli 2021