Logo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpaginaLogo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpagina

Haal meer uit je opleiding

Wil je nog meer halen uit je opleiding? Dan biedt Voeding en Diëtetiek je verschillende mogelijkheden. Volg bijvoorbeeld een stage of in het buitenland of kies 1 of meerdere Honours Modules voor meer uitdaging. Net wat het beste bij jouw toekomstplannen past.

Studie of stage in het buitenland

De opleiding Voeding en Diëtetiek heeft uitwisselingscontracten met verschillende hogescholen en universiteiten in het buitenland. Daardoor kun je in het derde jaar je minor volgen in bijvoorbeeld Engeland, Denemarken, Polen of Australië. Je studeert en woont dan een semester in het land van je keuze.

In het buitenland stage lopen en afstuderen kan ook. Je mag deze zelf uitzoeken, dus er is veel mogelijk. Denk aan een stage in Suriname of afstuderen in Spanje. Daarnaast zijn er ook buitenlandse studenten die Engelstalige onderdelen bij Voeding en Diëtetiek volgen. De opleiding heeft een sterk internationaal karakter.

Honours Modules

Met een Honours Module voeg je extra waarde toe aan je studie. De lat ligt hoog, maar je krijgt de kans om je talenten nog verder te ontwikkelen. Kies bijvoorbeeld voor de module Psychologie van Eten waarin je leert over wetenschappelijk onderzoek naar psychologische aspecten van eetgedrag en eetproblemen. Je volgt 1 of meer modules naast je gewone studieprogramma. Hiervoor betaal je geen extra collegegeld.