Logo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpaginaLogo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpagina

Haal meer uit je opleiding

Wil je graag meer uitdaging? Kies er dan voor om een gedeelte van je studie in het buitenland te volgen. Of volg een extra module over een onderwerp dat je interessant vindt.

SJD internationaal

Elk studiejaar is er de mogelijkheid om je studie een internationaal tintje te geven. Bijvoorbeeld door deel te nemen aan een excursie, een gastcollege van een docent van een hogeschool uit Europa bij te wonen of door in een project via social media samen te werken met studenten uit een ander land.

Je kunt er ook voor kiezen om stage in het buitenland te lopen (jaar 3) of een half jaar in het buitenland te studeren aan een andere hogeschool of universiteit of je afstudeeronderzoek (gedeeltelijk) in het buitenland te doen (jaar 4).

Honoursonderwijs

Is er een onderwerp dat je interessant vindt? Verbreed of verdiep je kennis door het volgen van een Honours (Talent) Module. Je ontmoet studenten van andere opleidingen, je werkt samen en komt tot nieuwe inzichten. Kies uit het ruime aanbod van modules zoals Filosofie van de Liefde, Media en Publieksbeïnvloeding of een studiereis New York.

In het eerste jaar van de opleiding kun je kiezen uit verschillende Honours Talent Modules van 3 of meer studiepunten. Vanaf het tweede tot en met het vierde jaar van je opleiding kan je deelnemen aan de Honours Modules: intensieve modules van 5 studiepunten of meer. Rond je een module succesvol af, dan komt het resultaat ook op je diploma. Behaal je minimaal 15 punten dan krijg je ook een Honours aantekening op je diploma.

Meer weten over het honoursprogramma? Neem dan contact op via honours-fmr@hva.nl