Logo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpaginaLogo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpagina

Haal meer uit je opleiding

Wil je nog meer halen uit je opleiding? Dan biedt de opleiding Finance & Control verschillende mogelijkheden: ga internationaal, volg een of meerdere Honours Modules of doe mee aan een onderzoek of project bij het Center for Financial Innovation.

De Hogeschool van Amsterdam besteedt aandacht aan internationalisering, om ervoor te zorgen dat je straks kunt omgaan met culturele verschillen en op veel plekken in de wereld inzetbaar bent.

Wereldwijde samenwerking

Je werkt aan opdrachten met internationale aspecten, en volgt een internationaal getint semester of een of meer studieonderdelen in het buitenland. In de laatste twee jaar volg je een halfjaar een internationaal programma, waarbij je kunt kiezen uit onder meer een uitwisseling met een buitenlandse universiteit, een internationale stage en een internationale minor. Om dit mogelijk te maken werkt de Hogeschool samen met meer dan 90 partnerinstituten over de hele wereld.

Honours

Je houdt van uitdagingen en kunt en wilt graag meer uit je studie halen. Met honoursonderwijs bieden we jou de mogelijkheid om je tot een toonaangevende professional in je vakgebied te ontwikkelen.Door honoursonderwijs aan de HvA te volgen, ontwikkel je extra talenten en haal je het beste uit jezelf. Honoursonderwijs bestaat uit vernieuwende en uitdagende opdrachten, waarin je begeleid wordt door zeer gedreven docenten. Studeer je al aan de HvA? Dan vind je alle informatie over aanmelding op de MijnHvA-pagina van je faculteit of opleiding.

Op deze pagina lees je meer over het Honoursonderwijs van de HvA.

Center for Financial Innovation

In het Center for Financial Innovation (CFI) van de financiële opleidingen werken bedrijven, studenten en docent-onderzoekers samen aan actuele vragen uit de beroepspraktijk. Daarnaast houdt het CFI zich bezig met innovaties binnen het vakgebied 'Bedrijfseconomie'.

Naast afstudeerstages, voert het CFI veel deelprojecten uit rond een aantal thema’s in het vakgebied Finance & Accounting. Het Center for Financial Innovation werkt met gemiddeld 15 ondernemingen samen in projecten, waarbij je als student betrokken kunt zijn. Tijdens een project doe je meteen werkervaring op en je legt contacten met bedrijven. Bij het zoeken van een baan zijn deze contacten waardevol. Het center staat onder leiding van het lectoraat Corporate Governance & Leadership.