Hogeschool van Amsterdam

Creative Business

Bachelor, deeltijd

Creative Business deeltijd is de deeltijdvariant van de voltijdopleiding Creative Business (CB) en de voltijdopleiding Communicatie.

Creative Business deeltijd leidt de allround communicatie- en mediaprofessional van de toekomst op. Communicatie en media staan niet los van elkaar; daarom bieden wij een gezamenlijk programma met daarin veel keuzemogelijkheden. Je wordt een mediaprofessional die alles weet over communicatie of een communicatieprofessional die alles weet van media.

De deeltijdopleiding heeft veel inhoudelijke overlap met de voltijdopleidingen, maar de vorm van het onderwijs is anders. De lessen zijn op vrijdag, daarnaast is er veel zelfstudie nodig. De opdrachten voer je voor een deel uit in je werk; het is dus van belang dat je werkzaam bent in een relevant werkveld.

Bij ons krijg je het beste van twee werelden: de beroepspraktijk waaruit onze bevlogen docenten komen en de context van een eigentijdse media- en communicatieopleiding bij een erkende professionele hogeschool waar een kenniscentrum aan verbonden is. Hierdoor heb je, na de brede basis van de propedeuse, een aantal keuzemogelijkheden.

Lees verder

Deze opleiding biedt studenten circa 8 contacturen per week in het eerste studiejaar. Een studiejaar bevat 42 lesweken. Een contactuur is een onderwijsuur van 50 minuten.

Lees meer

Creative Business deeltijd leidt de allround Communicatie- en Mediaprofessional van de toekomst op. Mogelijke werkvelden zijn: in de mediawereld van redacteur tot producer, bij een communicatie- of reclamebureau, als ZZP'er of bij tal van organisaties of bedrijven die creatieve mensen met kennis van strategische communicatie en (digitale) media zelf in huis hebben. Tijdens de opleiding bieden wij jou de skills aan die nodig zijn in het constant veranderende werkveld van Creative Business.

Lees meer

Werk in een relevant beroepenveld is belangrijk. Er is geen stage in de deeltijdopleiding opgenomen en dat betekent dat de verschillende opdrachten uitgevoerd moeten worden in het bedrijf of de organisatie waar je werkt.

Lees meer

Schrijf je bij voorkeur in voor 1 mei maar uiterlijk op 31 augustus via Studielink. Hiervoor heb je een DigiD nodig. Het aanvragen en verkrijgen van een DigiD neemt ca. 5 werkdagen in beslag. Na inschrijving ontvang je een vragenlijst over je motivatie en nodigen we je uit voor een intakegesprek.

Gepubliceerd door  Faculteit Digitale Media en Creatieve Industrie