Hogeschool van Amsterdam

Jaar 3

In de eerste helft van het derde jaar kies je een tweede, verdiepende specialisatie waarin je vooral werkt op strategisch niveau.

Communicatie biedt de volgende specialisaties aan: 

Welke strategische keuzes moet je maken om impactvol te kunnen communiceren? Met welke analyses sluit je aan bij de identiteit, persoonlijkheid en reputatie van het merk of organisatie? Wat zijn de meest effectieve communicatieconcepten voor de doelgroep? 

Deze specialisatie biedt je kennis en vaardigheden op het gebied van de ontwikkeling en uitvoering van een communicatieconcept. Deze kennis en vaardigheden kun je als communicatieprofessional inzetten aan zowel de bureau- als de klantzijde.

In de specialisatie Reputatiemanagement ga je reputatie vanuit een strategisch perspectief bekijken. Welke trends komen op in de maatschappij, wat gebeurt er in de samenleving, de politiek en in de media wat van invloed is op de organisatie? Hoe kan een organisatie inspelen op deze ontwikkelingen en op de verwachtingen van al haar stakeholders om haar reputatie te versterken? Je leert in deze specialisatie te kijken en te luisteren naar de buitenwereld en naar de interne organisatie om afstemming te bereiken tussen wie de organisatie wil zijn en hoe stakeholders haar zien. Want een goede reputatie leidt tot meer aankopen, enthousiaste merkambassadeurs, betrokken medewerkers, betere financiƫle resultaten en een goede buffer bij tegenslagen.

Stage

In de tweede helft van het derde jaar en de eerste helft van het vierde jaar doe je een beroepsvoorbereidende Stage. De volgorde kies je zelf.

Gepubliceerd door  Faculteit Digitale Media en Creatieve Industrie 1 augustus 2019