Hogeschool van Amsterdam

Communicatie

Bachelor, voltijd

Gezocht: nieuwe generatie merkmakers!

Van startups tot wereldwijde lovebrands: je vindt ze allemaal in onze hoofdstad. Amsterdam is een plek waar merken graag willen zijn én gemaakt worden.

Merken maken zich natuurlijk niet vanzelf. Daar heb je communicatiespecialisten voor nodig. Creatieve denkers en doeners. Nieuwsgierige mensen die het leuk vinden te ontdekken wat de doelgroep van een merk beweegt. En in staat zijn een merkverhaal neer te zetten. Met een relevante boodschap of ervaring die de juiste mensen bereikt en verbindt. Communicatiespecialisten zijn hartstikke belangrijk voor de koers van merken. Ze hebben daarmee niet alleen veel invloed, maar ook een geweldige taak.

Accepteer de marketingcookies om deze video te zien

Een merk is niet alleen een kledingfabrikant of voedselproducent. Een vlogger is ook een merk. Of een opleiding zoals wij. Als HvA-opleiding Communicatie zijn we trots op waar we voor staan en wat we doen. We bouwen aan ons merk door het neerzetten van een goede en future proof opleiding. Maar ook door er zo relevant mogelijk over te vertellen. Aan iedereen die in ons is geïnteresseerd. Of die wij graag willen leren kennen. Zoals jij.

Accepteer de marketingcookies om deze video te zien

Voel jij je aangesproken? Mooi. Wij zijn namelijk op zoek naar een nieuwe generatie merkmakers! Zodat je tijdens en na je opleiding Communicatie meebouwt aan de mooiste merkverhalen. In Amsterdam of waar dan ook. Ontdek alles over onze opleiding en kom naar de open dag of meld je gelijk aan. Misschien tot snel...

Aftermovie Unlocked 2019

Accepteer de marketingcookies om deze video te zien

De 4-jarige bacheloropleiding Communicatie leidt je op tot de allround communicatieprofessional van vandaag én morgen. Tijdens de praktijkgerichte opleiding Communicatie krijg je de nodige theorie en werk je veel in projecten. Je krijgt gastcolleges en werkt samen met diverse bedrijven. Je leert alles over merken, organisaties, communicatiestrategieën en het maken en inzetten van middelen en media op een innovatieve en creatieve wijze.

Lees meer

Deze opleiding biedt studenten gemiddeld 16 contacturen per week in het eerste studiejaar. Een studiejaar bevat 42 lesweken. De contacttijd bij de opleiding bestaat uit hoor- en werkcolleges, projectbegeleiding en studiebegeleiding. Een contactuur wordt uitgedrukt in onderwijsuren van 50 minuten. Naast de contacttijd besteed je ca. 24 uren alleen of met mede- studenten aan projecten en onderzoeken, maak je opdrachten en bereid je je voor op lessen en tentamens door middel van zelfstudie.

Lees meer

Als afgestudeerde van de opleiding Communicatie kun je in veel branches terecht. Je gaat bijvoorbeeld werken op de communicatieafdeling van Heineken, Ahold, KLM of Tommy Hilfiger. Of je kiest voor een non-profitorganisatie of gemeente. Maar je kunt net zo goed aan de slag bij een reclamebureau waar grote merken jouw klanten zijn.

Lees meer

Je wordt tot deze studie toegelaten als je in het bezit bent van een havo-, vwo- of mbo-4-diploma. Voor het havo-profiel Cultuur en Maatschappij geldt dat het vak Wiskunde A of B een nadere vooropleidingseis is.

Lees meer

Schrijf je uiterlijk op 1 mei in via Studielink. Hiervoor heb je een DigiD nodig. Het aanvragen en verkrijgen van een DigiD neemt ca. 5 werkdagen in beslag. Na inschrijving is het verplicht om deel te nemen aan een studiekeuzecheck (www.hva.nl/skc). Je wordt hiervoor door de opleiding uitgenodigd en krijgt een studiekeuzeadvies.

Lees meer
Accepteer de marketingcookies om deze video te zien
Gepubliceerd door  Faculteit Digitale Media en Creatieve Industrie