Logo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpaginaLogo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpagina

Haal meer uit je opleiding

Wil je nog meer halen uit je studie? De opleiding Aviation biedt een speciaal honoursprogramma in het vierde jaar. Deze duurt een jaar en is zwaarder dan een regulier vierde jaar. Ook zijn er mogelijkheden om een stage of een minor te volgen in het buitenland en om lid te worden van de studievereniging.

Beide afstudeerrichtingen hebben hun eigen honoursprogramma. Je moet een sollicitatieprocedure doorlopen om mee te doen. Heb je het jaar met succes afgerond? Dan krijg je naast je bachelordiploma een honourscertificaat. Op deze pagina lees je meer over het Honoursonderwijs van de HvA.

Honoursprogramma Aviation Engineering

Tijdens dit honoursprogramma ontwikkel je je onderzoeksvaardigheden en versterk je  je theoretische kennis op het gebied van vier speerpunten: Human Factors & Safety, Maintenance, Repair and Overhaul (MRO), Data Mining in MRO en Advanced Maintenance Technologies.

Honoursprogramma Aviation Management

Tijdens dit internationale honoursprogramma van één jaar leer je airports en airlines te managen, met alles wat daarbij hoort. Het Engelstalige programma is helemaal afgestemd op de individuele student. Heb je het programma voltooid, dan ben je een aantrekkelijke kandidaat voor luchthavens, luchtvaartmaatschappijen, overheid en andere organisaties die een gedegen opgeleide manager zoeken.

Stage of minor in het buitenland

In jaar drie loop je een semester lang stage en volg je een minor. In Nederland of in het buitenland. Je kiest zelf een stage en minor die bij je past. Kies bijvoorbeeld een stage bij luchthaven Dubai (de Verenigde Arabische Emiraten) of volg een minor bij één van de partneropleidingen in het buitenland.

Studievereniging

Ongeveer negentig procent van de Aviationstudenten wordt lid van de studievereniging SVAAA(opent in nieuw venster). De vereniging organiseert diverse activiteiten, zoals (internationale) bezoeken aan bedrijven en vliegshows (Airshow Berlijn), informatieavonden, netwerkborrels en een jaarlijks introductiekamp voor eerstejaars studenten. Het lidmaatschap is aan te raden omdat je veel nieuwe mensen en bedrijven leert kennen uit de luchtvaartwereld.