Hogeschool van Amsterdam

Jaar 2

Studieprogramma AMFI

Net als in het eerste jaar krijg je in het tweede jaar van het AMFI de mogelijkheid om de verschillende dimensies te combineren. Ook bereid je je voor op het Flexibele Programma in jaar 3 en 4.

VOORBEELDEN VAN DE VERSCHILLENDE DIMENSIES

Fashion & Design

Je ontwerpt een kleine streetwear-collectie waarin duurzaamheid een centrale rol speelt. Ook organiseer je een modeshow. Later in het jaar ligt het accent op textiel, illustratie en innovatie. Je ontwikkelt een persoonlijk handschrift voor de diverse markten en je ontwerpt een collectieboek.

Fashion & Business and Development (voorheen Fashion & Management)

Je ontwikkelt een nieuwe jeans en maakt een ondernemingsplan voor een bijpassende winkelomgeving. In het tweede semester focus je op een strategisch perspectief en analyseer je mondiale trends op het gebied van mode, die je voor bedrijven leert te vertalen naar de toekomst. Daarnaast kom je te weten hoe je de inkoop, productie, logistiek, marketing en verkoop van kleding organiseert. Vanwege het internationale karakter hiervan, volg je de lessen in het Engels.

Fashion & Branding

Je krijgt de opdracht om een commerciële fashionomgeving te creëren waar de consument het merk ervaart. In het tweede semester creëer je een merk en ontwikkel je een strategisch marketingcommunicatieplan en een campagne waarmee je op verschillende manieren de merkidentiteit communiceert.

Bekijk de studiegids voor meer informatie over het tweede jaar bij AMFI Fashion & Design , Fashion & Branding , Fashion & Business and Development .

Gepubliceerd door  Faculteit Digitale Media en Creatieve Industrie 23 september 2020