Logo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpaginaLogo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpagina

Haal meer uit je opleiding

Ben je op zoek naar meer uitdaging in je studie? Dan kun je bij het AMFI kiezen uit verschillende mogelijkheden. Volg bijvoorbeeld een Honoursminor of een halve studiejaar in het buitenland.

Honoursonderwijs AMFI

Is er een onderwerp dat je interessant vindt? Wil jij je talenten verder ontdekken en ontwikkelen? Verbreed of verdiep dan je kennis en vaardigheden door het volgen van honoursonderwijs. AMFI biedt twee Honoursminoren: Fashion Theories en Independent Fashion Magazines.  Lees meer over het Honoursonderwijs(opent in nieuw venster) en bekijk welke modules en programma's worden aangeboden.

Studeer je al aan de Hogeschool van Amsterdam? Dan vind je alle informatie over aanmelding voor een HvA Honoursminor op de MijnHvA-pagina van je opleiding.

Onderzoek

Onderzoek is een belangrijk onderdeel bij AMFI. De Faculteit Digitale Media & Creatieve Industrie (FDMCI), waar het AMFI onder valt, beschikt over het Kenniscentrum FDMCI dat onderzoek doet naar de ontwikkelingen op het gebied van digitale media en de creatieve industrie. Als student kun je in labs samenwerken met onderzoekers van de lectoraten, toonaangevende (internationale) bedrijven, en maatschappelijke organisaties. Bezoek de website van het Kenniscentrum FDMCI(opent in nieuw venster) voor meer informatie.

Naar het buitenland

Londen, Parijs, Berlijn, Prato… Wie in de mode werkt, kent geen grenzen. Je hebt tijdens je studie aan het AMFI alle mogelijkheden om excursies, maar ook studie en stage in het buitenland te doen bij een vergelijkbaar instituut. Met het uitwisselingsprogramma kun je andere culturen leren kennen, nieuwe mensen ontmoeten en misschien zelfs een nieuwe taal leren. Dit zijn slechts een paar voorbeelden; de kans om vakken te volgen die het AMFI misschien niet aanbiedt, is de belangrijkste gamechanger.

Exchange

Bij AMFI kun je in het eerste en tweede semester van je derde jaar en in het eerste semester van je vierde jaar op exchange (halfjaar studie in het buitenland).

Stage

In je derde jaar loop je 20 weken fulltime stage bij een modebedrijf. AMFI heeft een uitstekend en uitgebreid netwerk in het bedrijfsleven waar je gebruik van kunt maken. Natuurlijk kun je ook zelf een eigen passende stage regelen in het buitenland.