Hogeschool van Amsterdam

Jaar 2: ontdek de mode-industrie

Het programma in het tweede jaar is vergelijkbaar met het eerste jaar, waarin je wederom je eigen keuzes kunt maken op de dimensies die AMFI aanbiedt. Tevens bereid je je voor op het flexibel programma in jaar 3 en 4.

Voorbeelden van de verschillende dimensies

Fashion & Design

Je ontwerpt een kleine streetwear-collectie waarin duurzaamheid een centrale rol speelt. Ook organiseer je een modeshow. Later in het jaar ligt het accent op textiel, illustratie en innovatie. Je ontwikkelt een persoonlijk handschrift voor de diverse markten en je ontwerpt een collectieboek.

Fashion & Management

Met je focus op het product ontwikkel je een nieuwe jeans en maak je een ondernemingsplan voor een bijpassende winkelomgeving. In het tweede semester focus je op een strategisch perspectief en analyseer je mondiale trends die je voor bedrijven leert te vertalen naar de toekomst. Daarnaast kom je te weten hoe je de inkoop, productie, logistiek, marketing en verkoop van kleding organiseert. Vanwege het internationale karakter hiervan, volg je de lessen in het Engels.

Fashion & Branding

Je krijgt de opdracht om een commerciële fashionomgeving te creëren waar de consument het merk ervaart. In het tweede semester creëer je een merk en ontwikkel je een strategisch marketingcommunicatieplan en een campagne waarmee je op verschillende manieren de merkidentiteit communiceert.

Gepubliceerd door  Faculteit Digitale Media en Creatieve Industrie 13 augustus 2019