Logo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpaginaLogo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpagina

Haal meer uit je opleiding

Wil je nog meer halen uit je studie? Dan biedt de ALO verschillende mogelijkheden: deelnemen aan het schakelprogramma met de Vrije Universiteit, een stage in het buitenland of het volgen van 1 of meerdere Honours Modules.

Schakelprogramma Vrije Universiteit (VU)

De ALO biedt samen met de Vrije Universiteit (VU) een speciaal mastertraject (versnelde route) aan: het  schakelprogramma. Je volgt dan vanaf het tweede jaar van de ALO al modules bij de VU. Heb je het schakelprogramma succesvol afgerond? Dan kun je na de ALO in 1 tot 1,5  jaar de master Bewegingswetenschappen halen bij de VU.

Stage lopen of studeren in het buitenland

Wil je studeren of stage lopen in het buitenland? Dat kan bij de ALO. Een periode in het buitenland verrijkt zowel je studie als jou als persoon. Je leert een andere taal en cultuur, wordt zelfstandiger, flexibeler en doet nieuwe ervaringen op.

De ALO biedt zowel binnen als buiten Europa verschillende mogelijkheden aan voor een internationale stage of studie. De afgelopen jaren gingen studenten bijvoorbeeld naar Finland, Curaçao, Suriname en Zuid-Afrika. Ga je studeren in het buitenland? Dan maak je kennis met een ander onderwijssysteem en een andere sportcultuur. Bij een stage in Suriname moet je met beperkte middelen een boeiende en leerzame les voorbereiden.

Stage Suriname

Jaarlijks reist een groep ALO-studenten af naar Suriname voor een bijzondere stage. Een unieke ervaring voor hen én voor de kinderen en jongeren die zij daar begeleiden. Vijf maanden lang lopen ze stage bij sportontwikkelingsorganisaties, het speciaal onderwijs of zelfs in de gevangenis. Uitdagingen genoeg: beperkte middelen en materialen, taalbarrières in de binnenlanden en binnen 1 klas grote verschillen tussen kinderen met een beperking.

Honours Modules

Meer uit jezelf halen tijdens je opleiding? De ALO biedt uitdagende Honours Modules voor talentvolle en gemotiveerde tweedejaarsstudenten. Je volgt 1 of meerdere modules over uiteenlopende onderwerpen naast je reguliere studieprogramma en betaalt geen extra collegegeld.