Programma Ondernemerschap

Startup NXUS haalt Take-off hbo subsidie binnen

1 mrt 2022 15:45 | Ondernemerschap

Niels Baay, founder van Nxus en HvA alumni van de opleiding International business and Management Studies, heeft de Take-off hbo subsidie van 25.000 euro binnengehaald. Deze subsidie wordt uitgereikt aan creatieve en innovatie startups, zodat zij hun marktkansen kunnen onderzoeken.

NXUS

In 2018, richtte Niels Baay Nxus op een SaaS (Software as a Service) startup, die kennisinstellingen in het hoger onderwijs voorziet van één geïntegreerd community- en bias-free carrièreplatform. Het platform verbindt werkgevers, studenten en alumni op een unieke en innovatieve manier. Daarmee biedt het starters gelijke kansen om hun volledige talent te laten zien, faciliteert het kennisinstellingen met digitale oplossingen voor campus community management en linkt het werkgevers rechtstreeks aan talenten uit de universiteit.

Waar staat NXUS nu?

Niels heeft NXUS opgericht met de overtuiging dat het wervingsproces voor young professionals anders kan. Dit bleek te kloppen en met partners als o.a. ACE, Surfnet, EY en de Rijksdienst voor ondernemend Nederland, wordt het platform ondertussen universiteitsbreed ingezet door o.a. De Radboud Universiteit Nijmegen.

Take-off hbo Subsidie

De Take-off hbo subsidie, die wordt uitgegeven door Regieorgaan SIA, biedt ondernemers de kans om hun innovatie, die mogelijk een oplossing is voor een maatschappelijk probleem, te testen in de praktijk. De subsidie van minimaal 10.000 euro tot maximaal 25.000 euro biedt ondernemers de financiële ruimte om een haalbaarheidsstudie uit te voeren. Door de technische en economische kansen en risico’s in kaart te brengen, kan er een antwoord worden gegeven op de vraag; ‘Kan ik echt impact maken met mijn idee?’

Take-off en NXUS

Met de Take-off hbo subsidie gaat Niels bij NXUS onderzoeken of het platform verder te ontwikkelen is en daarmee voldoet aan de behoeftes van MBO-instellingen. NXUS wil hiermee twee actuele maatschappelijke vraagstukken aanpakken: 1) Het tekort aan stages voor MBO-studenten en 2) Stagediscriminatie in het werving- en selectieproces.

Meer weten?

Nieuwsgierig geworden wat NXUS voor jou als student, kennisinstelling of werkgever kan betekenen? Of wil jij graag volgen wat de volgende stappen van NXUS zijn? Kijk dan snel op Nxus - Werf universitair toptalent