Programma Ondernemerschap

Pilot MKB Innovatietraineeship

Studenten gaan het MKB helpen innoveren

28 jan 2021 12:00 | CAREM

Afgelopen dinsdag was de feestelijke online lancering van het nieuwe Innovatietraineeship van de HvA. Het innovatietraineeship is een samenwerking tussen het MKB en hogescholen, om door middel van zogeheten innovatietrainees zowel kennis als het innovatief vermogen van het MKB te vergroten.

De officiële lancering bij de HvA werd afgetrapt door rector Geleyn Meijer: “Met het innovatietraineeship brengen we praktijk en kennis bij elkaar, hierdoor kunnen we als HvA voor langere tijd een brugfunctie vervullen”. Het Innovatietraineeship is een pilot, en bedoelt voor studenten die na hun stage graag een eerste stap willen zetten in hun carrière in het MKB. Zo krijgen zij de mogelijkheid om opgedane kennis uit het HBO toe te passen in de praktijk. Na een stage als onderzoeker krijgt de student een dienstverband als innovatietrainee in het bedrijf. Studenten worden gedurende hun trainee periode getraind in diverse ondernemers- en managementvaardigheden.

Binnen de HvA doen verschillende lectoraten van diverse faculteiten mee en zijn hierdoor betrokken bij het onderzoek van de trainees. De trainees zullen aan de slag gaan bij diverse grote maar ook kleine bedrijven uit het MKB. In februari starten de eerste studenten.