Hogeschool van Amsterdam

Medezeggenschap

Geslaagd werkbezoek CMR aan ICTS

10 apr 2019 11:17 | Medezeggenschap

Eind maart heeft de Centrale Medezeggenschapsraad (CMR) een werkbezoek gebracht aan de afdeling ICTS (ICT Services). De bedoeling was om een kijkje achter de schermen te krijgen. Diverse ICTS’ers gaven een presentatie.

Even een paar cijfers: verdeeld over meer dan 75 panden is er één HvA-UvA-netwerk voor ongeveer 90 duizend gebruikers, en zijn er op een normale dag meer dan 40.000 wifi-connecties gelijktijdig aan het werk. Per jaar worden er 60 duizend meldingen afgehandeld door de Service Desk.

 

‘Blijf storingen melden’

De afspraken over het servicelevel van 99,9 procent worden gemakkelijk gehaald. Toch wordt de ICTS-afdeling afgerekend op momenten dat er iets mis is. De oorzaken zijn soms intern, maar in andere gevallen  wordt ergens in de stad door werkzaamheden een glasvezelkabel geraakt. Daarom anticipeert de afdeling op naderende problemen voor zover te voorzien. De meeste binnenkomende storingsmeldingen zijn daarom vaak al bekend bij de afdeling. Toch benadrukt ICTS om storingen vooral te blijven melden.

De CMR kijkt terug op een geslaagde ontmoeting met de ICTS-collega’s. Het is hen gelukt om inzicht te geven in de complexiteit van de digitale machinekamer van de HvA. De CMR kijkt daarom uit naar een eventueel vervolg.