LO in Beweging

Webinar: van lose-lose naar win-win in conflictsituaties

Leer meer over escalerend gedrag tijdens conflictsituaties en hoe je de escalatieladder van Glasl kan toepassen.

Bij conflictsituaties is er vaak sprake van escalerend gedrag. Escalerend gedrag kan de les ernstig verstoren, zeker wanneer er agressie bij komt kijken. Het leerproces kan ondermijnd worden en de veiligheid van de leerlingen en docent kan in het geding raken. Als docent is het een uitdaging om adequaat en effectief te reageren op ongewenst, grensoverschrijdend gedrag van dit kaliber. Een interessant middel om, om te gaan met escalerend gedrag, is de escalatieladder. In de webinar ‘Van Lose-Lose naar Win-Win’ nemen Fleur, Belinda en Lisa je mee in de theoretische onderbouwing van de escalatieladder en de toepassing van dit instrument binnen de onderwijscontext.

Tijdens de ALO EXPO organiseren de 4e jaars studenten van de ALO verschillende relevante workshops. Zij hebben hier gedegen onderzoek naar gedaan en presenteren graag hun bevindingen en de kern van hun workshops in een webinar. Klik op het vierkantje met de pijl om het scherm te vergroten en de presentatie te bekijken.

Heb je vragen of wil je meer weten? Neem contact op met lo-inbeweging@hva.nl.

Gepubliceerd door  LO in Beweging 22 februari 2022