Kenniscentrum Maatschappij en Recht

Nieuwe naam: Kenniscentrum Maatschappij en Recht

12 jan 2023 11:00 | Kenniscentrum Maatschappij en Recht

Met ingang van 1 januari 2023 heeft het Amsterdams Kenniscentrum voor Maatschappelijke Innovatie een nieuwe naam: Kenniscentrum Maatschappij en Recht. Deze naam sluit beter aan bij waar het kenniscentrum voor staat en legt een directe link met de gelijknamige faculteit waar het onderdeel van uitmaakt.

De naamswijziging komt voort uit een van de aanbevelingen van de visitatie in 2021. En het volgt het HvA-beleid dat kenniscentra de thuisbasis vormen en de lectoraten zich qua profiel (moeten) verhouden tot de faculteit waar zij deel van uitmaken.

Mark van den Heuvel

Mark van den Heuvel, directeur Kenniscentrum Maatschappij en Recht

Mark van de Heuvel, directeur van het kenniscentrum: ‘De naam Amsterdams Kenniscentrum Maatschappelijke Innovatie is jaren geleden bedacht en past niet meer helemaal bij de huidige invulling van ons kenniscentrum. We willen in onze naamgeving de relatie met de faculteit en het onderwijs (weer) duidelijker naar voren laten komen.’

De naamswijziging wordt doorgevoerd in alle systemen. Het verzoek aan medewerkers is om de naam ook in het eigen profiel en handtekening door te voeren. Het nieuwe algemene mailadres is: kmr@hva.nl