Kenniscentrum Maatschappij en Recht

Hoe kan je op een verantwoorde manier maatwerk bieden

In deze nieuwe masterclass geeft Arnt Mein hier antwoord op

1 nov 2022 00:00 | Kenniscentrum Maatschappij en Recht

Dat nooit meer! Dat zeiden we tegen elkaar na de kindertoeslagaffaire.

Nooit meer zouden burgers zo mogen worden vermalen tussen de raderen van de overheidsbureaucratie.
Voortaan zou het mogelijk moeten zijn om in schrijnende gevallen af te wijken van strenge wettelijke voorschriften. Juridische professionals bij grote uitvoeringsorganisaties zoals UWV, Belastingdienst en gemeenten zouden voortaan maatwerk moeten bieden.

Dat klinkt mooi en wie kan daar nu tegen zijn? Toch is het makkelijker gezegd dan gedaan. Overheidsorganisaties moeten grote hoeveelheden zaken verwerken. Het liefst ook nog zo snel mogelijk. Daarbij rekening houdend met een strak wettelijk kader.

In een nieuwe masterclass vertelt Arnt Mein, lector Legal Management bij de Hogeschool van Amsterdam, hoe je op een verantwoorde manier maatwerk kunt bieden.