Kenniscentrum Maatschappij en Recht

Verwelzijning van zorg en verzorging van welzijn

Consortiumbijeeenkomst Prevent

17 okt 2022 10:05 | Amstelcampus

Op 11 oktober ’22 was de derde consortiumbijeenkomst van PREVENT. In een goed bezochte bijeenkomst in Amsterdam Zuidoost gingen onderzoekers van de HU en HvA met meer dan 30 partners in gesprek over integrale wijkgerichte preventie op het snijvlak van gezondheid en welzijn.

In de plenaire sessie werden de aanwezigen geïnspireerd met inzichten vanuit onderzoek en praktijk. Lex Veldboer (lector Stedelijke Sociaal Werk van de HvA) sprak over de samenwerking tussen het sociale domein en zorg; Sanne Niemer (senior adviseur bij Pharos) sprak over gezondheidsverschillen en gezondheidsachterstanden; en Rosanne Oomkens (onderzoeker bij het lectoraat Schulden en Incasso van Hogeschool Utrecht) sprak over bestaanszekerheid. Na de pauze gingen we in subgroepen uiteen en werden de eerste stappen gezet voor het uitwerken van de kennisvragen van PREVENT.