Kenniscentrum Onderwijs en Opvoeding
Publicaties
57 Resultaten
-
Evaluating opportunities in Dutch EFL course books for developing pre-vocational learners’ oral interactional ability
1 januari 2020 | Kenniscentrum Onderwijs en OpvoedingCourse materials play a vital role in the foreign language classroom. Relatively little attention has been paid, however, to analyzing the activities that foster oral interactional ability in EFL course materials. ...
-
Maladaptive behavior in relation to the basic psychological needs of students in secondary education
15 juli 2019 | Kenniscentrum Onderwijs en OpvoedingMuch research has been done into the relationship between students’ motivation to learn and their basic psychological needs as defined by the self-determination theory (autonomy, competence, relatedness). ...
-
Fostering students’ appraisals of the relevance of history by comparing analogous cases of an enduring human issue
22 juni 2019 | Kenniscentrum Onderwijs en OpvoedingAlthough history standards generally aim at developing historical consciousness among secondary school students, there is not much research-based knowledge to support making connections between the past, the present ...
-
Development and validation of the Religious Collective Self-Esteem scale for children
1 januari 2019 | Kenniscentrum Onderwijs en OpvoedingThis study aimed to validate a Religious Collective Self-Esteem Scale (RCSES) that assesses children’s evaluations and judgments about their belonging to a religious group. The RCSES includes 3 subscales: ...
-
Aanvullend onderwijs: leren en ontwikkelen naast de school
1 januari 2019 | Kenniscentrum Onderwijs en OpvoedingHet leren en ontwikkelen van kinderen en jongeren vindt plaats op school en in de klas, maar ook daarbuiten, op andere locaties of buiten schooltijd. Leren en ontwikkelen buiten de reguliere lessen kan min of meer ...
-
Content and Language Integrated Learning in Dutch bilingual education
1 december 2018 | Kenniscentrum Onderwijs en OpvoedingThis small-scale observational study explores how Dutch bilingual education history teachers (BHTs) focus on the L2 component in their CLIL-lessons. We observed and rated eight BHTs on five language teaching categories.
-
Interprofessionalisering in kinderopvang en onderwijs
1 januari 2018 | Kenniscentrum Onderwijs en OpvoedingAls meerdere professionals met uiteenlopende expertises in hetzelfde team samenwerken, noemen we dat interprofessioneel werken. Maar wat maakt interprofessionele teams nu succesvol en wat zijn juist belemmeringen ...
-
Resultaten van de proeftuinen van PACT
1 januari 2018 | Kenniscentrum Onderwijs en OpvoedingIn deze bijdrage worden de onderzoeksresultaten gepresenteerd van de ontwikkelingen in de PACT-proeftuinen om door middel van interprofessionele samenwerking tussen onderwijs, kinderopvang en zorg inclusie van elk ...
-
Vragenbank educatief partnerschap
1 januari 2018 | Kenniscentrum Onderwijs en Opvoeding.
-
Impact of in-service professional development programs for early childhood teachers on quality ratings and child outcomes
1 januari 2018 | Kenniscentrum Onderwijs en Opvoeding.
-
Young children’s exploration of the indoor play space in center-based childcare
1 januari 2018 | Kenniscentrum Onderwijs en OpvoedingExploration plays a key role in the development of children. While exploring, children develop new skills by perceiving and acting upon the possibilities for action that are specified in the environment.
-
Effecten van vakkenintegratie
1 januari 2018 | Kenniscentrum Onderwijs en OpvoedingDeze literatuurstudie heeft als doel antwoord te geven op de volgende vragen: 1 Welke voor- en nadelen van geïntegreerd onderwijs worden vanuit de curriculumtheorie onderscheiden en in hoeverre zijn deze ...
-
Inclusie door interprofessionele samenwerking
23 juni 2017 | Kenniscentrum Onderwijs en OpvoedingDeze rapportage gaat over de resultaten van de PACT-proeftuinen waaraan in opdracht van Het Kinderopvangfonds van 2015 tot 2017 is gewerkt. PACT-proeftuinen zijn innovatieve praktijken waarin door middel van ...
-
Inclusie door interprofessionele samenwerking
1 juni 2017 | Kenniscentrum Onderwijs en OpvoedingDeze rapportage gaat over de resultaten van de PACT-proeftuinen waaraan in opdracht van Het Kinderopvangfonds van 2015 tot 2017 is gewerkt. PACT-proeftuinen zijn innovatieve praktijken waarin door middel van ...
-
Analysing empowerment-oriented email consultation for parents
1 maart 2017 | Kenniscentrum Onderwijs en OpvoedingOnline consultation is increasingly offered by parenting practitioners, but it is not clear if it is feasible to provide empowerment‐oriented support in a single session email consultation.
-
De pedagogische kwaliteit van de kinderopvang in internationaal perspectief
1 januari 2017 | Kenniscentrum Onderwijs en OpvoedingHoe verhoudt de pedagogische kwaliteit van de Nederlandse kinderopvang zich tot die in het buitenland? Is de Nederlandse kinderopvangkwaliteit vergelijkbaar met andere landen of zijn er landen waar we op dit gebied ...
-
The Netherlands
1 januari 2017 | Kenniscentrum Onderwijs en Opvoeding.
-
Effecten van kinderopvang op het welbevinden en de ontwikkeling van kinderen
1 januari 2017 | Kenniscentrum Onderwijs en Opvoeding.
-
Children's executive and social functioning and family context as predictors of preschool vocabulary
1 januari 2017 | Kenniscentrum Onderwijs en OpvoedingThe primary source for young children's vocabulary development is parent-child interaction. How parent-child interaction influences vocabulary depends on the child's functioning and the family context. Although ...