Kenniscentrum Onderwijs en Opvoeding
Publicaties
31 Resultaten
-
History of mathematics in Dutch teacher training
1 januari 2019 | Kenniscentrum Onderwijs en OpvoedingIn most teacher training programs for Dutch mathematics teachers, history of mathematics is a required part of the curriculum. The courses provide historical background knowledge of certain mathematical developments ...
-
Learning student-teachers to orchestrate a classroom discussion for reasoning
9 oktober 2018 | Kenniscentrum Onderwijs en OpvoedingConducting a classroom dialogue for reasoning can be very challenging for teachers and, in particular for students-teachers. Research on classroom discussions provides examples of models that can be used to help ...
-
Self-evaluation of learning activities by children in a library-makerspace
28 september 2018 | Kenniscentrum Onderwijs en OpvoedingLearning activities in a makerspace are hands-on and characterized by design and inquiry. Evaluation is needed both for learners and their coaches in order to effectively guide the learning process of the children ...
-
Integrale benadering van onderzoek in het onderwijs
1 januari 2018 | Kenniscentrum Onderwijs en OpvoedingHet realiseren van een verbinding tussen onderwijs en onderzoek in het hoger beroepsonderwijs een integrale aanpak variërend van docenttaken en curriculumstructuur, tot organisatie-inrichting en beloningsbeleid. ...
-
English teachers in bilingual streams: in search of identity and focus
22 september 2017 | Kenniscentrum Onderwijs en OpvoedingIn CLIL contexts in the Netherlands, learners use the target language meaningfully in subject lessons parallel to English classes and English teachers are expected to co-operate with subject teacher colleagues. What ...
-
Gezamenlijk redeneren en het valideren van wiskundige ideeën
28 juni 2017 | Kenniscentrum Onderwijs en OpvoedingHet gezamenlijk oplossen van wiskundige problemen creëert de gelegenheid voor leerlingen om te leren redeneren. Doordat leerlingen aan elkaar uitleg geven, worden ze bewust van bestaande kennis en mogelijke ...
-
Inclusie door interprofessionele samenwerking
23 juni 2017 | Kenniscentrum Onderwijs en OpvoedingDeze rapportage gaat over de resultaten van de PACT-proeftuinen waaraan in opdracht van Het Kinderopvangfonds van 2015 tot 2017 is gewerkt. PACT-proeftuinen zijn innovatieve praktijken waarin door middel van ...
-
Facilitating linguistically diverse parents to enhance toddler’s vocabulary development
1 januari 2017 | Kenniscentrum Onderwijs en Opvoeding.
-
“What I saw” and “What he saw”:
1 januari 2017 | Kenniscentrum Onderwijs en OpvoedingEmpathy tasks, which invite students to identify with historical actors or describe their perspectives, are a common phenomenon in history education. The aim of this study is to explore the differences in ...
-
Maatwerk en talentontwikkeling als criteria van onderwijskwaliteit
1 januari 2017 | Kenniscentrum Onderwijs en Opvoeding.
-
Feeding forward and feeding back
1 januari 2017 | Kenniscentrum Onderwijs en OpvoedingThe bilingual education standard agreed by the Network for Dutch Bilingual schools requires subject teachers to be able to provide feedback on their learners’ language use. But this is not as easy as it seems. ...
-
Lezen boven AVI-niveau?
1 januari 2017 | Kenniscentrum Onderwijs en Opvoeding.
-
Effecten van masteropleidingen op leraren en hun omgeving – tweede tussenrapportage
12 december 2016 | Kenniscentrum Onderwijs en OpvoedingHet Kenniscentrum Onderwijs en Opvoeding is samen met SEO-Economisch Onderzoek en het Kohnstamm Instituut betrokken bij een onderzoek naar de effecten van masteropleidingen op leraren en hun omgeving. Dit onderzoek ...
-
Ontwerp Gebruik en Acceptatie van Excellentie in de Hogeschool van Amsterdam
16 september 2016 | Kenniscentrum Onderwijs en OpvoedingMeer en beter onderwijs voor topstudenten in een land waarin het opleidingsniveau kan worden omschreven als een “hoogvlakte zonder pieken”.
-
Leerlingen in het Amsterdamse onderwijs: Verschillende stadsdelen, verschillende schoolloopbanen?
14 juni 2016 | Kenniscentrum Onderwijs en OpvoedingDe relatie tussen schoolloopbanen van jongeren en de buurt waar zij opgroeien is eerder onderzocht in Amerikaans en Europees onderzoek. Hieruit blijkt dat er vooral nog behoefte is aan grootschalig onderzoek waarin ...
-
Enhancing student research in teacher education
9 april 2016 | Kenniscentrum Onderwijs en OpvoedingIn faculties of education of recently developed universities of applied sciences in the Netherlands, student research supervisors for Bachelor's programmes are charged with a complicated task.
-
Effecten van een masteropleiding op leraren en hun omgeving.
8 februari 2016 | Kenniscentrum Onderwijs en OpvoedingSamen met de Stichting Economisch Onderzoek (SEO) en het Kohnstamm Instituut, doet het kenniscentrum Onderwijs en opvoeding onderzoek naar de impact van masteropleidingen op leraren en hun omgeving.
-
Ontwikkelperspectieven en loopbanen van leraren.
12 januari 2016 | Kenniscentrum Onderwijs en OpvoedingIn november hebben de Kritische Vrienden van de Lerarenagenda een advies uitgebracht aan de bewindslieden van OCW over ontwikkelmogelijkheden en loopbaanpaden voor leraren.
-
Shaping career-long perspectives on teaching.
12 januari 2016 | Kenniscentrum Onderwijs en OpvoedingLector Marco Snoek heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan de publicatie ‘Shaping career-long perspectives on teaching’. Deze ‘Guide on policies to improve initial teacher education’ is ...
-
Measuring the relevance of history to students
1 januari 2016 | Kenniscentrum Onderwijs en OpvoedingIn the literature about history teaching research, ‘significance’ is one of the categories commonly included in lists of important concepts (e.g. Counsell, 2004; Seixas & Morton, 2013). The concept ...