Hogeschool van Amsterdam

Kenniscentrum Onderwijs en Opvoeding

Een zelfbewuste school heeft weinig cijfers nodig om te weten of het goed gaat

Artikel

'De ontwikkeling van het onderwijs is als een trektocht, een reis die je met zijn allen maakt, zonder geplande activiteiten. Je kunt ook een georganiseerde reis maken, maar dat willen wij niet. Wij ontwikkelen het onderwijs samen en spelen in op wat er gebeurt, dat is iets heel anders.' Aan het woord is Cees Bood, vestigingsdirecteur en docent Nederlands bij het CSG Jan Arentsz in Langedijk (N-H). Deze school is een van de scholen die meedoet aan de pilot Scholen Zelfevaluatie1 en we waren benieuwd hoe deze school vorm geeft aan kwaliteit en hoe ze daarin samenwerken met de Inspectie.

Referentie Grapendaal, J., & Wenker, R. (2018). Een zelfbewuste school heeft weinig cijfers nodig om te weten of het goed gaat. Van twaalf tot achttien, 2018(september), 44-45.
Gepubliceerd door  Kenniscentrum Onderwijs en Opvoeding 1 september 2018

Publicatiedatum

sep 2018

Auteur(s)

Judith Grapendaal
Rosan Wenker

Publicaties: