Kenniscentrum faculteit Digitale Media & Creatieve Industrie

Wie maakt kans op een Dutch Applied AI Award?

Geef je nominatie door!

18 apr 2023 12:14 | Applied Artificial Intelligence

Op 30 oktober reikt het Centre of Expertise Applied Artificial Intelligence voor de vierde keer de Dutch Applied AI Award uit!

Onze award maakt deel uit van de Computable Awards en is voor leveranciers van AI-oplossingen, startups in het AI-werkveld en mooie voorbeelden van de implementatie van AI. Deze award wordt gezamenlijk georganiseerd met de Hogeschool van Amsterdam, Computable en podcast De Dataloog.

Draag je favoriete persoon of ICT-organisatie voor, aan de hand van een project dat je in de laatste twaalf maanden is opgevallen. Het kan daarbij gaan om projecten die bijzonder geslaagd, innovatief of omvangrijk zijn geweest.

Nomineren kan tot 10 juli 2023

De winnaar wordt op 30 oktober 2023 bekendgemaakt tijdens een spectaculaire show in het Beatrix Theater in Utrecht. Wie gaat er dit jaar met de prijs vandoor?!

Winnaars voorgaande jaren

Winnaar 2020: Zorgplatform DEARhealth
Winnaar 2021: BAM Infra Asset Management
Winnaar 2022: Zeno AI

Over de Computable Awards

Het is voor het negentiende jaar op rij dat Computable de awardshow organiseert. De prijzen worden toegekend aan bedrijven, projecten en personen die zich volgens Computable-lezers in het afgelopen jaar nadrukkelijk hebben onderscheiden.

Uit de partijen die worden voorgedragen selecteert een onafhankelijke vakjury voor elke award vijf genomineerden. De ranking door de jury en het aantal stemmen van Computable-lezers bepalen elk voor de helft welke genomineerde de award in november ontvangt. Het aantal keren dat een partij wordt voorgedragen voor een nominatie speelt geen rol, de kwaliteit van de onderbouwing en informatie over het genoemde project wel.

De HvA heeft op 1 januari 2020 een expertisecentrum Applied AI opgericht. Nu een Centre of Expertise. Daarmee investeert de hogeschool in de ontwikkeling van onderzoek en onderwijs van toegepaste AI binnen alle domeinen en studierichtingen. Iedere faculteit beschikt over een lab, waar onderzoek wordt verricht op het snijvlak van AI en een toepassingsgebied.

Samenwerken? Leuk! Neem daarvoor contact met ons op via appliedai@hva.nl of neem een kijkje op hva.nl/appliedai